Techno-pedagogy strategy to the analysis and the construction of tales

Authors

  • Patricia Rodríguez
  • Dora Libia Morales

Keywords:

Analysis, construction of tales, hypertext, Cuadernia 3

Abstract

The main goal of this pre-experimental research was to design a techno-pedagogy strategy to invigorate the analysis and the construction of tales of seventh grade students of Rafael Uribe Uribe School. On this research exercise participated ten students from a seed research who demonstrated a higher level of interest on the processes developed. The model used is the action-participation research, complemented with collaborative work.

Author Biographies

  • Patricia Rodríguez

    Licenciada en Básica Primaria. Especialista en Edumática de la Universidad Católica de Pereira. Docente Escuela San Luis Gonzaga

  • Dora Libia Morales

    Licenciada en Español y Audiovisuales. Especialista en Edumática de la Universidad Católica de Pereira. Docente I. E. Rafael Uribe Uribe.

References

DEWEY, J. &. (1989). Modelo Cooperativo Cooperation and competition.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN NACIONAL. (2012). WWW. leeresmicuento.com. Obtenido de www.leeresmicuento.com.

Ministerio de Educación Nacional. Gobierno de Gaviria Trujillo César. (1994). Ley General de Educación. Santafé de Bogotá. Colombia.

SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PEREIRA. (2012). stellahenao@ utp.edu.co. Obtenido de Plan Lector.

Downloads

Published

2019-06-08

Issue

Section

Artículos