Selection and implementation of a virtual platform for review to installation of domiciliary natural gas
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i27.1327Keywords:
Educational platforms, contests, virtual educationAbstract
This article collects a comparison between educational platforms that provide the ability to train people in the installation of domestic gas networks, analyzing the advantages and disadvantages of each (EDU 20 and Edmodo) offers to ensure meaningful learning. We had Intervention with students of 10 and 11 grade who interacted with the module created, investigating which generated more security and confidence in the process, which gave better chances of managing multimedia resources on the platform.
References
Coll, C., Onrubia, J., y Mauri, T. (2007). Tecnologías y prácticas pedagógicas: las TIC como instrumentos de mediación de la actividad conjunta de profesores y estudiantes. Anuario de sicología, 377-400.
Coll, C. (2011). Aprender y enseñar con las T I C : e s p e c t a t i v a s , r e a l i d a d y potencialidades. Metas educativas 2021, 113-126.
Coll, C., Mauri, T. y Onrubia, J. (Octubre de 2006). Análisis y resolución de casosproblema mediante el aprendizaje colaborativo. Revista de universidad y sociedad del conocimiento, 3(2), 10.
Martínez, A. y Álvarez, A. (2001). El viaje y la memoria. Consideraciones entorno a la expedición pedagógica. El riesgo de pensarnos de nuevo. En Expedición pedagógica nacional. Preparando el equipaje (pág. 132). Bogotá: Universidad Nacional.
Escontrela, L. S. (2004). La integración de las TIC en la educación: Apuntes para un modelo pedagógico pertinente. Caracas: Escuela de Educación Universidad Central de Venezuela.
Vasconi, T. A. (1977). Contra la escuela, borradores para una crítica marxista de la educación. Santo Domingo: Universidad Autónoma de Santo Domingo.