Organizational diagnosis of the company pinkins of Pereira city

Authors

  • María Camila Amaya Arciniegas Estudiante
  • David Esteban Fonseca Roa Estudiante
  • William Daniel Hernández Vergaño Estudiante
  • Valentina Ríos Rodríguez Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i34.1252

Keywords:

Marketing, Human Resource Management, Budget, Diagnostic

Abstract

The present article has as purpose to make the diagnosis of the Pikins company in Pereira city at commercial, financial and administrative areas, from Human talent management . This will be made analyzing the micro environment of the company and some of the factor that influence it.

Author Biographies

  • María Camila Amaya Arciniegas, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

  • David Esteban Fonseca Roa, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

  • William Daniel Hernández Vergaño, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

  • Valentina Ríos Rodríguez, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

References

Burbano, J. (1988). Presupuestos: enfoque moderno de planeación y control de recursos. México: McGraw-Hill / Interamericana de México.

Calderón, G. (2004). Lo estratégico y lo humano en la dirección de personas. Pensamiento y Gestión, 158-176.

Céspedes, R. (2005). Principios de mercadeo. Bogotá: Eco Ediciones

Chiavenato, I., & Arâo, S. (2011). Planeación Estratégica Fundamentos y Aplicaciones . México: McGraw-Hill.

David, F.(2003). Conceptos de Administración Estratégica . México: Pearson Educación .

Franco, P., & Muñoz, J. (2010). Análisis competitivo in-house de los procesos de importación-exportación del sector metalmecanico en Pereira y Dosquebradas. Gestión y Región , 146.

French, W., Bell, C., & Zawacki, R. (2007). Desarrollo Organizacional Transformación y Administración Efectva del Cambio. México D.F: McGraw-Hill.

García, L. (2007). Lógica y Pensamiento Crítico. Manizales: Editorial Universidad de Caldas.

Johnson, R. (1978). Administración Financiera. México: Compañia Editorial Continental, S.A.

Kaffury, M. (1993). Presupuestos y Gerencia Financiera. Bogotá: Giro Editores S.A

Kerin, R., Berkowitz, E. H., & Rudelius, W. (2004). Marketing . Boston: McGraw- Hill.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2013).Fundamentos del Marketing . México: Pearson .

Malhotra, N. (2015). Investigacion de Mercados . México: Pearson Educación .

McCarthy, E., & Perreault, W. (2001). Marketing : Un enfoque global. McGraw-Hill.

PIKINS. (s.f.). PIKINS. PEREIRA .

Porret, M. (2010). Gestión de Personas manual para la gestión del capital humano en las organizaciones. Madrid: ESIC Editorial .

Robbins, S. (1994). Comportamiento Organizacional Conceptos, Controversias y Aplicaciones. México: Prentice Hall Hispanoamerica.

Robbins, S., & Judge, T. (2009). Comportamiento Organizacional. México: Pearson Educación .

Santos, E. (1999). Planeación Estrategica y Benchmarking . Bogotá: Ediciones Universidad del Meta

Serna, H. (2009). Gerencia Estratégica. Bogotá: 3R Editores

Tamayo, M. (1999). Serie Aprender a Investigar . Bogotá: ICFES.

Downloads

Published

2020-05-05

Issue

Section

Artículos