Audit of communication: a critical evaluation of the effectiveness of organizational communication in Colombian Universities
Keywords:
organizational communication, communication audit, Management, Colombian universitiesAbstract
The main objective of the present article is to show the investigation project “Communication audit model design for private universities in Quindío and Risaralda” progress. The methodological process settled the investigation as a qualitative study, aiming to get information, where the interview was also applied. The study has also allowed us to characterize the communication labor and obtain important information to design the communication audit model, in order to evaluate its effectiveness and contribution to organizational development
References
Amado, A. (2008). Analizar la comunicación y sus prácticas. En: Auditoria de Comunicación. Buenos Aires: La Crujía.
Costa, J. (1999). La comunicación en Acción. Madrid: Paidós.
Diez, S. (2011). Técnicas de Comunicación. La comunicación en la empresa. Bogotá: Ediciones de la U.
Garrido, F. (2004). Auditorías de Comunicación. En: J. C. Losada (Coord.), Gestión de la Comunicación en las Organizaciones. Barcelona: Ariel.
Grisanti, A. (2012). El estudio y la práctica profesional de la auditoría interna en Venezuela. Revista internacional LEGIS de contabilidad y auditoría, 49, 87-113.
Losada, J. (2007). Gestión de la comunicación en las organizaciones. Barcelona: Ariel.
Mejía, E., Montilla, O. y Montes, C. (2008). Auditoría Operativa. Cali: Universidad Libre.
Saló, N. (1997). La auditoría de la comunicación (I): antecedentes conceptuales. Revista Capital humano, 105.