Bibliometric contributions to the field of educational research
Keywords:
Content analysis, intellectual field, Bibliometrics, education, pedagogyAbstract
This article presents the bibliometric results as a product of a methodological and epistemological approach to transitions, occurring in the field of educational research from scientific publications of the Universidad PedagógicaNacional, Universidad de Antioquia, and Universidad de la Sabana. In this context, magazines operate as documentary communication instruments into the framework of education and pedagogy; from which the various analyzes of the Law of Bradford, Lotka’s Law and the Price Law were made. However, the results achieved in 147 researches in education and pedagogy are still inadequate according to the analyzed records.
References
Bardín, L. (1986). El análisis de contenido. Madrid, España: Ediciones Akal.
Barnett, R (2001). Los límites de competencia. El conocimiento, la educación superior y la sociedad. Barcelona España: Edición Gedisa.
Bedmar, M y Añaños F (2006). Introducción a la pedagogía social/ educación social. España: Grupo editorial universitario.
Bedoya, J.I. (1997). Epistemología y pedagogía. Ensayo histórico crítico sobre el objeto y método pedagógico. Bogotá: Colombia:. Edición ECOE.
Bermúdez, M y Romano C (2009). Epistemología de la educación XXI Coloquio Nacional sobre la enseñanza de la filosofía México
Bernstein, B. (2000). Hacia una sociología del discurso pedagógico. Santa Fe de Bogotá D.C, Colombia:Cooperativa Editorial Magisterio.
Bourdieu (1966). Campo de poder campo intelectual. Argentina, Buenos Aires.
Caponnetto, M (2008). El sentido de la educación en Santo Tomas de Aquino. Mar de la plata: Argentina: Centro de humanidades Josef Pieper.
Castera V, Sanz J, Quilis V, Culebras J, García L (2008). Nutrición Hospitalaria. España
Cook T y Reichardt CH, (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos de investigación educativa. Madrid: Ediciones Morata.
Corbetta, P. (2007). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid, España: McGraw-Hill/Interamericana de España, S.A.U. Tercera Edición.
Dávila R, Macareno H, Guzmán R, Piñeres D, Rosa, D y Caballero C (2008). Bibliometría: conceptos y utilidades para el estudio médico y la formación profesional. Barranquilla: Colombia. Fundación universitaria del norte.
Durkheim, E. (1922). Educación y sociología.(S. Fox, Trad.). Illionis: The Free Press. Barcelona, España: Ediciones península, 1996.
Escorcia, T.A. (2008). El análisis bibliométrico como herramienta para el seguimiento de publicaciones científicas, tesis y trabajo de grado. Pontificia Universidad Javeriana Facultad de Ciencias Carrera de microbiología industrial.
Bardín, L. (1986). El análisis de contenido. Madrid, España: Ediciones Akal.
Barnett, R (2001). Los límites de competencia. El conocimiento, la educación superior y la sociedad. Barcelona España: Edición Gedisa.
Bedmar, M y Añaños F (2006). Introducción a la pedagogía social/ educación social. España: Grupo editorial universitario.
Bedoya, J.I. (1997). Epistemología y pedagogía. Ensayo histórico crítico sobre el objeto y método pedagógico. Bogotá: Colombia:. Edición ECOE.
Bermúdez, M y Romano C (2009). Epistemología de la educación XXI Coloquio Nacional sobre la enseñanza de la filosofía México
Bernstein, B. (2000). Hacia una sociología del discurso pedagógico. Santa Fe de Bogotá D.C, Colombia:Cooperativa Editorial Magisterio.
Bourdieu (1966). Campo de poder campo intelectual. Argentina, Buenos Aires.
Caponnetto, M (2008). El sentido de la educación en Santo Tomas de Aquino. Mar de la plata: Argentina: Centro de humanidades Josef Pieper.
Castera V, Sanz J, Quilis V, Culebras J, García L (2008). Nutrición Hospitalaria. España
Cook T y Reichardt CH, (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos de investigación educativa. Madrid: Ediciones Morata.
Corbetta, P. (2007). Metodología y técnicas de investigación social.
Madrid, España: McGraw-Hill/Interamericana de España, S.A.U. Tercera Edición.
Dávila R, Macareno H, Guzmán R, Piñeres D, Rosa, D y Caballero C (2008). Bibliometría: conceptos y utilidades para el estudio médico y la formación profesional. Barranquilla: Colombia. Fundación universitaria del norte.
Durkheim, E. (1922). Educación y sociología.(S. Fox, Trad.). Illionis: The Free Press. Barcelona, España: Ediciones península, 1996.
Escorcia, T.A. (2008). El análisis bibliométrico como herramienta para el seguimiento de publicaciones científicas, tesis y trabajo de grado. Pontificia Universidad Javeriana Facultad de Ciencias Carrera de microbiología industrial.