Inclusive pedagogic narratives in context of a vulnerable population José Acevedo y Gómez case

Authors

  • Olga Patricia Bonilla Marquínez
  • Claudia Lucia Villada Andrade
  • John Darío Parra Viveros

Keywords:

pedagogical narrative, Decision making, Photography, Rural school

Abstract

In this article we will show the exclusive experience of pedagogy narratives students from the rural headquarters of José Acevedo y Gómez from the municipality of Ansermanuevo (Valle del Cauca) have. In context with a vulnerable population from which didactic strategies where designed and implemented, such as; photography workshops and awarenessraising decisions and from that fabricating shared emotions throughout the tale of photography. From the findings we evaluate and analyze the incidence of the photographic Narrations intended for the development of the before mentioned ability of life. The methodology of the investigation corresponds to a qualitative categorical analysis has a developed category such as: Socioconstructivism, pedagogic narratives, photographic storytelling and decision making.

Author Biographies

  • Olga Patricia Bonilla Marquínez

    Fonoaudiologa UCM, magíster en Pedagogías Activas y Desarrollo Human CINDE, Doctora en Ciencias de la Educación UTP. Actualmente docente de la Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación de la Universidad Católica de Pereira

  • Claudia Lucia Villada Andrade

    Magíster en Pedagogía y Desarrollo Humano de la UCP. Especialista en Edumática de la UCP. Licenciada en Educación física. Docente de la institución Jorge Isaacs, Sede José Acevedo y Gómez de Ansermanuevo (Valle), en básica primaria.

  • John Darío Parra Viveros

    Magíster en Pedagogía y Desarrollo Humano de la UCP. Especialista en Edumática de la UCP. Licenciado en Áreas Técnicas. Docente de la Institución Educativa Arturo Gómez Jaramillo, en básica media

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2019-06-06

Issue

Section

Artículos