Inclusive pedagogic narratives in context of a vulnerable population José Acevedo y Gómez case
Keywords:
pedagogical narrative, Decision making, Photography, Rural schoolAbstract
In this article we will show the exclusive experience of pedagogy narratives students from the rural headquarters of José Acevedo y Gómez from the municipality of Ansermanuevo (Valle del Cauca) have. In context with a vulnerable population from which didactic strategies where designed and implemented, such as; photography workshops and awarenessraising decisions and from that fabricating shared emotions throughout the tale of photography. From the findings we evaluate and analyze the incidence of the photographic Narrations intended for the development of the before mentioned ability of life. The methodology of the investigation corresponds to a qualitative categorical analysis has a developed category such as: Socioconstructivism, pedagogic narratives, photographic storytelling and decision making.
References
Alzamora, S. (2000). Lecturas que se han realizado, en la década de los 90’ sobre la obra de Vigotski. En S. Dubrovsky, Vigotski Su proyección en el pensamiento actual (p. 55). Buenos Aires: Ediciones Novedades Educativas
Berger, J. & Mohr, J. (1995). El País Archivo. Recuperado de http://elpais.com/diario/1997/06/25/ cultura/ 867189606_850215.html
Bolívar, A., Domingo, J. & Fernández, M. (2001). La investigación biográfico-narrativa en educación. Enfoque y metodología. La investigación biográfico-narrativa en educación enfoque y metodología. Madrid: La Muralla.
Bourdieu, P. (2011). blog cityzenproject. Recuperado de https://cityzenproject.wordpress.com/2011 /03/01/pierre-bourdieu-lafotografia-un-arte-intermedio-texto/
Bresson, C. (2011). Otra forma de mirar. Obtenido de https://antonioperezrio.wordpress.com /2011/08/18/el-relato-fotograficosegun-cartier-bresson/
Cárdenas, J. C. (2006). Sribd. Recuperado de http://es.scribd.com/ doc/6404054/Guia-Para-El-Desarrollo-de-La-Capacidad-de-Tomade-Decisiones#scribd
Dubrovsky, S. (2000). El valor de la teoría socio-histórica de Vigotski para la comprensión de los problemas de aprendizaje escolar. En D. Silvia, Vigotski su proyección en el pensamiento actual (p. 62). Buenos Aíres: Novedades Educativas.
García, R.,Lubián, P. & Moreno, A. (s.f.). La investigación biográfico narrativa en educación. Obtenido de https://www.uam.es/ personal_pdi/stmaria/jmurillo/InvestigacionEE/Presentaciones/Curso_10 /IBN_Trabajo.pdf
Goffman, E. (1959). Academia. Recuperado de https://www.academia.edu/6339548/Goffman_Erving_La_ presentacion_ de_la_persona_en_la_vida_cotidiana
Gómez,O.L. O.,Pava-Ripoll,N.A.& Marquínez,O.P.B. (2011). La dimensión lingüística comunicativa: eje para el desarrollo Bibliografía UDltsK/5x/qleOCMokQt R4dQ8x0QXzbXV4v1zgOxRCPVfIjRPwpBagArqXQeMHU6F6yM6Rh64aX6lD2Iu6q6F8phBIxFzBm8WbTQyc0Y2fM2lWcTjz1nT/NcXlVzYzOf6+JPIsBIJ4j0fjRKxnQ3MaE+8SoOTmUi9zM0GE83SfzMhtz57fRDGIFVzwISSN2215-8812 CFIG 151 o6BsUDltsK/5x/qleOCMokQtR4dQ8x0QXzbXV4v1z gOxRCPVfI jRPwpBagArqXQeMHU6F6yM6Rh64aX6lD2Iu6q6F8phBIxFzBm8WbTQyc0Y2fM2lWcTjz1nT/NcXlVzYzOf6+JPIsBIJ4j0fjRKxnQ3MaE+8SloDO 150 textos-y-sentidos-No.13-Enero/Junio-2016 kiGq6F8phBIxFzBm+Sp vMhQ4kvFFxEyBo6Bs humano. Cultura del Cuidado Enfermería, 8(2), 57-66. Recuperado de http://unilibrepereira.edu.co/publicaciones/ index.php/cultura/article/view/45Gonzalez, A. (2012). Aplicación del Constructivismo Social en el Aula. Recuperadoel 8 de agosto de 2014, de htt://www.oei.es/ formacióndocente/materiales/OEIi/2012_ GONZALEZ_ALVAREZ
Hernández, C. (1996). Vigotsky y la escuela sociohistórica. En R. H. Clemente, Contextos de desarrollo psicólogico y educación (pág. 57). Málaga: Ediciones Aljibe
López, M. (s.f.). El aula como espacio de convivencia y comunidad de aprendizaje. Recuperado de tecnologiaedu.us.es/curso/34/thml/ cursos/melero4-2.htm
Mulsow, G. (2008). Desarrollo emocional: impacto en el desarrollo humano. Obtenido de http://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/faced/article/viewFile/2759/2106
Pujadas, J. J. (1992). El método biográfico: el uso de las historias de vida en ciencias sociales. Centro de investigaciones sociológicas. Obtenido de http://www.uv.mx/mie/files/2012/10/ MetodoBiografico.pdf
Ramírez, R. A. (2012). Recuperado de http://www.saber.ula.ve/bitstream/123456789/35759/1/articulo9.pdf
Ricoeur, P. (1995). Tiempo y Narración. México.
Salazar, M. E. (s.f.). minsa.go.pe. Recuperado de http://www.minsa.gob.pe/ DGSP/clima/archivos/teleconferencias/VIII_Teleconf/TOMA_DECISIONES.pdf
Schnaith, N. (2011). Universidad Carlos III de Madrid. Recuperado de http://e-archivo.uc3m. es/handle/10016/16225