Entertainment marketing

identifying spaces and categories that allow the creation of theme proposals in armenia town

Authors

  • Arlex Cuellar Rodríguez
  • Darwin Joan Henao Ladino

Keywords:

Armenia, citizenship, competitiveness, entertainment, marketing

Abstract

Through this article shows a real close up to the offer of the entertainment state in Armenia, Quindío. This project seeks to analyze the offer of entertainment in the capital city, establishing in the first instance the places that have and their space geographical location, also identify institutions that connect to entertainment in this town, and what are the focus that these companies offer to the public inside this offer. Considering this, under a qualitative approach and a type of exploratory study, It allowed identify the possibilities that Armenia´s city and the companies dedicated to entertainment offer to their residents and visitors, whereby is expected to motivate or generate integral proposals that allow to advance to spaces for citizenship configuration from tourism, recreation, sport, culture and technology

Author Biographies

  • Arlex Cuellar Rodríguez

    Magíster en Educación Docencia de la Universidad de Manizales. Comunicador Social-Periodista de la Universidad del Quindío. Director del Centro de Estudios e Investigaciones Regionales de la Universidad del Quindío. Docente investigador adscrito al programa de Comunicación SocialPeriodismo de la Universidad del Quindío. Docente asesor de investigaciones para la Facultad de Diseño y Comunicación de la escuela de Administración y Mercadotecnia del Quindío (EAM). Líder del grupo de investigación E-MARK.

  • Darwin Joan Henao Ladino

    Profesional en Publicidad y Mercadeo de la Escuela de Administración y Mercadotecnia del Quindío (EAM). Docente investigador y coordinador de investigaciones de la Facultad de Diseño y Comunicación de la EAM. Coinvestigador del grupo de investigación E-MARK.

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Published

2019-06-06

Issue

Section

Artículos