Strategic design and the importance of user-centered research

Authors

  • Martha Liliana Marín Montoya Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i8.1603

Keywords:

Strategic design, user-centered design, design management, design research methodology, innovation

Abstract

The UCPR Research Group on Environment and Design, and its students, has purported to strengthen the use of industrial design research methodologies and has regularly invited an international expert in this domain to this end.

Given that innovation is a constant need of companies, the Group along with the expert conducted research based on users' needs and made suggestions to address their problems taking into account their context. The results of this project are presented in this article.

Author Biography

  • Martha Liliana Marín Montoya, Estudiante

    Estudiante de V semestre del programa Diseño Industrial de la Universidad Católica Popular del Risaralda

References

BERMÚDEZ CRISTANCHO, Luis Alexander. (2008) Innovación y diseño. Relevancia del Diseño Industrial en los Negocios Internacionales. En: CONFERENCIA SEMESTRAL DEL GRUPO DE INVESTIGACIÓN DE MEDIO AMBIENTE Y DISEÑO. (Octubre: 2008: Pereira. Ponencia y Workshop con Semillero) Pereira: Grupo de Investigación de Medio Ambiente y Diseño. Universidad Católica Popular del Risaralda.

DE PABLOS, Susana (2004). Deseos Ocultos. Revista Emprendedores, No. 84. España. Septiembre. pp 54-59

IMDI (2005). Encuentro Internacional de Diseño Estratégico. Conferencia CMD-05. Instituto Metropolitano de Diseño e Innovación. Buenos Aires.

LEIRO, Reinaldo (2006). Diseño, Estrategia y Gestión. Buenos Aires: Ed. Infinito.

MALDONADO, Tomás (1993). El Diseño Industrial reconsiderado. España: Gustavo Gili.

International Council of Societies of Industrial Design (2007) DEFINITION OF DESIGN: Aim. Disponible en: http://www.icsid.org/about/about/articles31.htm. Consultado en marzo de 2009.

VÉLEZ, Claudia Patricia y HARDY, Raphael. (2009) La etnografía como un acercamiento interdisciplinario, en el mercadeo: un nuevo intento. Disponible en: http:// cuadernosadministracion.javeriana.edu.co/pdfs/ CnosAdmon_22_38_05_Claudiapatriciavelez.pdf. Consultado el 22 de Octubre de 2009.

Downloads

Published

2020-05-26

Issue

Section

Artículos