Equimat S.A.
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i23.1426Keywords:
Organization, organizational development, marketing, human resource managementAbstract
This research describes the performance of the functional areas in a PyME in the Department of Risaralda, through the documentation of a particular experience. It aims to bring the student to the real life of organizations, to link theory to practice and learn the organizational development of a company.
References
Álvarez Orozco, M. (2011). Entrevista en Equimat S.A.S.
Bohlander G. & Snell S. (2008). Administración de Recursos Humanos (14ª ed.). . México: Thompson.
García Pérez de Lema, D. (s.f.). La valoración de la pequeña y mediana empresa desde la perspectiva profesional. España: Universidad Politécnica de Cartagena. Disponible en http://webs.funiber.org/streaming/mexi co-12-05-18/valoracion-de-pymesfuniber-dfcoparmex.pdf
García, O. L. (1999). Administración Financiera: Fundamentos y Aplicaciones. (3a ed.). Cali: Prensa Moderna Impresora.
Garmendia Aguirre F. y Romeiro Serna J. (2007). Marketing. El nuevo sistema de información de marketing. Disponible en http://books.google.com/books?id=wr8SLQMdHPcC&printsec=frontcover&dq=sistemas+de+informacion+mercadeo&hl=es&ei=ahybTaDgG4OtgeYgpHIBw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CDkQ6AEwAQ#v=onepage&q&f=false
Gómez L., Balkin D. y Cardy R. (1998). Gestión de Recursos Humanos. España: Prendice Hall.
Jaramillo Vallejo, F. (2006). Análisis financiero básico. Bogotá: Alfaomega.
Lamb, C., Hair, J. y McDaniel, C. (2006) Marketing (8a ed.). México: Thomson.
Metzger, M. y Donaire, V. (2007). Gerencia Estratégica de Mercadeo. México: Thomson.
Montes Gutiérrez, I. (1990). Desarrollo Humano Directivo. México: Limusa.
Puchol, L. (2007). Dirección y Gestión de Recursos Humanos. (7a ed.). España: Ediciones Díaz de Santos.
Rojo A. (2007). Valoración de Empresas y Gestión basadas en Valor. Madrid: Thomson.
Quesada Sánchez, F. J., Jiménez Montañés, M. Á. y García Mérida, J. (2002). Sistemas informativos contables para el análisis empresarial: una visión integrada para la valoración de empresas. Madrid: Financial Time. Prentice Hall.
Stevens, M. (1992). Manual de Telemarketing: Estrategias de Implementación y Manejo. Bogotá: Legis
Usme, M. C. (1988). Aspectos Fundamentales de Gestión y Competitividad en la Organización de la Empresa. Pereira: Publicaciones Universidad Tecnológica de Pereira.