Dromayor S.A.S.

Authors

  • Carlos Mario Arias Herrera Estudiante
  • Esteban Hurtado Obando Estudiante
  • Juan Sebastián Salazar Saffon Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i23.1425

Keywords:

Organizational development, human resource management, financial management, marketing, business

Abstract

The Business Administration colectivo group from fifth semester investigates and describes the practices that take place in the human resource management, financial management and marketing processes in companies of the AMCO. With the Dromayor SAS company study, it generates a greater knowledge of the economic activities in the region from the company's perspective.

Author Biographies

  • Carlos Mario Arias Herrera, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

  • Esteban Hurtado Obando, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

  • Juan Sebastián Salazar Saffon, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

References

Arellano, D. R. (2000). Marketing – Enfoque América Latina. México: McGrawHill.

Beckhard, R. (1973). Desarrollo Organizacional: Estrategias y Modelos. Argentina: Fondo Educativo Americano

Benjamín, E. y Fincowsky, F. (2009). Organización de Empresas. México: Mc Graw Hill.

Bennis, W. (1969). Desarrollo Organizacional: su naturaleza sus orígenes y perspectivas. Bogotá: Fondo Educativo Interamericano.

Block, S. B., y Hirt A, G. (2008). Fundamentos de Administración Financiera. México: Mc Graw Hill.

Carrillo de Rojas, G. (1996). Análisis y administración financiera: textos y casos— (4a.Ed). Santafé de Bogotá: Corcas Editores.

Chiavenato, I. (1994). Administración de Recursos Humanos. Santa Fe de Bogotá: Mc Graw-Hill.

Copeland, T. y Weston, J. F. (1988). Manual de Administración Financiera. México: Mc Graw Hill.

Dromayor S.A.S. (2011). Declaración de Misión. Disponible en: http://www.ciudadguru.com.co/guru+empresas/dromayor+pereira+sas-pereira

Francois, A. (1976). Técnicas de Administración y Organización. París: Hispano Europea.

Garrido, S. (2006). Dirección Estratégica. Madrid: Mc Graw Hill.

Van Horne, J. C. (1979). Fundamentos de Administración financiera. Londres: Prentice-Hall International

Kotler, P., y Armstkong, G. (1994). Mercadotecnia. México: Prentice–Hall Hispanoamericana.

García, O. L. (1999). Administración financiera: fundamentos y aplicaciones (3a. ed.). Cali: Prensa Moderna Impresores.

López Aguilar, D. C. (2009). Identificación del nivel de satisfacción de los clientes de la cadena de droguerías "Don Saludero" en el Eje Cafetero. Pereira: Universidad Católica Popular del Risaralda. Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas.

Maslow, A. H. (1991[1908-1970]). Motivación y personalidad (traducción de C. Clemente). Madrid: Ediciones Díaz de Santos.

Mc Gregor, D. (2007). El lado Humano de las Empresas. México D.F: Mc Graw Hill.

Meindl, P., y Chopra, S. (2008). Administración en la cadena de suministro. México: Pearson Educación.

Patton, J.A. y Littlefield, C.L. (1961). Valoración de tareas. Madrid: Rialp.

Proexport & Latinpharma (2008). Estudio de Oferta y Demanda del Sector. Bogotá. Disponible en: http://antiguo.proexport.com.co/vbecontent/library/documents/DocNewsNo10050DocumentNo7844.pdf

Villarreal, A. I. (1977). Desarrollo organizacional. Bogotá: Universitaria de América Ltda.

Downloads

Published

2020-05-11

Issue

Section

Artículos