Gavilanes Estate

Authors

  • Angélica María Henao Montes Estudiante
  • Viviana Marcela Ramírez Castaño Estudiante
  • Estefanía Rico Murillo Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i23.1424

Keywords:

Human development, marketing, financial management, organizational develompment

Abstract

This research seeks to understand the performance of certain functional areas of the organization Gavilanes Estate and its contrast with the different theoretical approaches. This allows comparing the themes that arise from the different subjects, and their respective technical and theoretical tools that are given in the formative process of business managers, and the business reality which establishes the usefulness of the information listed in the practical field. 

Author Biographies

  • Angélica María Henao Montes, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

  • Viviana Marcela Ramírez Castaño, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

  • Estefanía Rico Murillo, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

References

Aktouf, O. (2001). La metodología de las ciencias sociales y el enfoque cualitativo en las organizaciones. Colombia: Artes Gráficas del Valle.

Bohlander, G. y Scott, G. (2008). Administración de recursos humanos. México: Cengage Learning.

Carvajal, Gloria Stella, Directora de Recursos Humanos. Entrevista concedida en abril de 2011.

Chiavenato, I. (2001). Administración proceso administrativo. Colombia: Mc Graw Hill.

De Cenzo, D. Robbins, S. (2001). Administración de recursos humanos. México: Limusa.

Franklin, E. (2004). Organización de Empresas. Madrid: Prentice Hall.

García, O. (2009). Administración financiera: fundamentos y aplicaciones (4 ed.). Cali: Prensa Moderna Impresores.

Gómez-Mejía, L., Balkin, D. y Cardy, R. (1997). Gestión De Recursos Humanos. Madrid: Prentice Hall.

Guerra, G. y Aguilar, A. (2006). Economía del agronegocio. México: Limusa.

Lerma, H. (1999). Metodología de la investigación. Colombia: Postergraph.

López, S., Gil, A. y Salazar, G. (2010). Documento Colectivo tercer semestre programa de Administración de Empresas. Pereira: Universidad Católica de Pereira.

Martínez, S. y Jiménez, J. (1991). ¿Cómo dominar el marketing? Colombia: Norma.

Moreno, A. y Gallardo, Y. (1987). Aprender a investigar. Recolección de la investigación. Bogotá: ICFES.

Orozco, Patricia, contadora. Entrevista realizada en abril de 2011.

Portillo, R. y Morillo, J. (2009). El mercadeo social/estratégico de los productos/servicios y la definición del perfil de competencias del profesional de la información. Disponible en http://find.galegroup.com/gtx/infomark.do?&contentSet=IAC-Documents&type=retrieve&tabID=T002&prodId=AONE&docId=A236570058&source=gale&srcprod=AONE&userGroupName=ucpr&version=1.0

Puchol, L. (2007). Dirección y gestión de recursos humanos. España: Ediciones Díaz de Santos.

Rodríguez, A. (2003). La realidad de la pyme colombiana. Desafío para el desarrollo. http://www.fundes.org/uploaded/content/publicacione/1241969270.pdf

Rodríguez, J. (2007). Administración moderna de personal. México: Cengage Learning.

Ruiz, H. y Peñarete, A. (2009). Desempeño del sector ganadero cría de ganado vacuno, años 2006 a 2009. Disponible en http://sirem.supersociedades.gov.co/SIREM/files/estudios/SECTOR_CRIA_DE_GANADO_2006_2009%20.pdf

Solomon, M. y Stuart, E. (2001). Marketing: Personas reales, decisiones reales. Colombia: Prentice Hall.

Stanton, W. (1980). Fundamentos de marketing. México: McGraw Hill.

Thompson, I. (2005). La segmentación del mercado. Disponible en http://www.promonegocios.net/mercadotecnia/segmentacion-del-mercado.htm

Vera Colina, M. A. (2006). Gerencia Basada en Valor: La Inclusión del Costo Financiero como un Costo de Oportunidad Actualidad Contable. FACES, 9(13)154-165. Disponible en http://find.galegroup.com/gtx/infomark.do?&contentSet=IAC-Documents&type=retrieve&tabID=T002&prodId=AONE&docId=A173969672&source=gale&srcprod=AONE&userGroupName=ucpr&version=1.0

Visa y The Nielsen Company (2007). Perspectivas de las pymes en América Latina. Estudio presentado por Visa y The Nielsen Company. Disponible en http://www.bligoo.com/media/users/0/45940/files/VISA_Presentacion.pdf

Downloads

Published

2020-05-11

Issue

Section

Artículos