Nivi Global
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i23.1423Keywords:
Human development, business, marketing, financeAbstract
This investigation responds to the need of knowing the performance of the functional areas of human research management, marketing and financing in companies located in the West Central Metropolitan Area (AMCO). The study is focused on the Nivi Global Company, dedicated to direct sells of clothing, footwear and accessories.
References
Bassi, E. (2003). Globalización de negocios. Construyendo estrategias competitivas. México: Limusa Noriega.
Bohlander, G. y Scott, S. (2008). Administración de recursos humanos. México: Thomson.
Cardona López J. A, y Calderón Hernández, G. (2006). El impacto del aprendizaje en el rendimiento de las organizaciones. Cuadernos de Administración, 19(32), 11-43.
Casa Editorial EL TIEMPO S.A. (2006). El Gran libro de las PYMES: Información financiera. Bogotá: Edición PORTAFOLIO.
Dwyer, R. (2007). Marketing Industrial conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje (3a. ed.). México: McGraw-Hill.
García, O. L. (2009). Administración financiera, fundamentos y aplicaciones. Colombia: Prensa Moderna Impresores.
Garrido Buj, S. (2006). Dirección estratégica (2a. ed.). Madrid: Mc Graw Hill.
Hax, A. y Majluf, N. (2000). Gestión de Empresas con una visión estratégica. Providencia: Ediciones Dolmen.
Hernández, S. (2007). Marketing Industrial conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje. México: Mc Graw Hill.
Kotler, P. (1979). Dirección de mercadotecnia: Análisis planeación y control (2a.Ed.). México: Diana.
Lambin, J. (2003). Marketing estratégico. Madrid: Esic.
Porret Gelabert, M. (2007). Recursos Humanos Dirigir y Gestionar Personas en las organizaciones. España: Esic Editorial.
Rodríguez, S. H. (2008). Administración, teoría, procesos, áreas funcionales y estrategias para la competitividad. Mc Graw-Hill.
Van Horne, J. C. (2002). Fundamentos de administración financiera. Prentice Hall.