Integra S.A.

Authors

  • Laura Daniela Galindo Sánchez Estudiante
  • Marilyn Muñoz Melo Estudiante
  • José David Villada Álzate Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i23.1421

Keywords:

Organization, marketing, human resource management

Abstract

This document outlines how the company Integra S. A. operates and directs its efforts according to an action plan. An approximation is made to the recurring practice of the functional areas of the company with the aim of knowing their functionality and performance, which is dependent not only of an internal process but also from an economic, cultural, political and social context. 

Author Biographies

  • Laura Daniela Galindo Sánchez, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

  • Marilyn Muñoz Melo, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

  • José David Villada Álzate, Estudiante

    Estudiantes V semestre de Administración de Empresas, I-II de 2011.

References

Aktouf, O. (1992). La metodología de ciencias sociales y el enfoque cualitativo en las organizaciones. Cali: Universidad del Valle.

Alles, M. (2009). Dirección Estratégica de Recursos Humanos. Buenos Aires: Granica.

Anaya, H. O. (2000). Flujo de caja y proyecciones financieras. Bogotá: Universidad Externado.

ASEMTUR. (s.f.) ASEMTUR Asociación de empresas de transporte urbano del área metropolitana centro occidente. Recuperado de ASEMTUR, en http://www.asemtur.com.co/website/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=68

Bermúdez, M. (2007). Desempeño Organizacional. Bloomington: Global Business Press.

Cerrada, R. (2006). Marketing inteligente. Recuperado de http://www.marketinginteligente.com/Estrategia-DeMarketing-En-Internet--Que-Es----Definicion--_i11234.html

Chiavenato, I. (1989). Introducción de la teoría General de la administración. México: Mc Graw Hill.

Chiavenato, I. (1994). Administración de los Recursos Humanos. Bogotá: Mc Graw Hill.

Claude, G. (1974). Historia del pensamiento administrativo. México: Prentice Hall.

Dávila, C. (1985). Técnicas organizacionales y administración: enfoque crítico. Bogotá: Internamericana.

Francois, A. (1976). Manual de organización. Barcelona: Editorial Hispano Europea.

García, O. L. (1999). Administracion financiera. Cali: Prensa moderna impresores.

Gómez, M. L., Balkin, B. D. y Cardy, R. (1997). Gestión de Recursos Humanos. España: Prentice Hall.

González, G. M. y Arango franco, J. C. (2006). La gestión financiera de las empresas turísticas. Madrid: Thomson.

Guiltinan, J. P. y Paul, G. W. (1984). Administración de mercadeo: Estrategias y Programas. México: Mc. Graw Hill.

Jaramillo Naranjo, O. L. (2005). Gestión del talento humano en la micro, pequeña y mediana empresa vinculada al programa Expopyme de la Universidad del Norte en los sectores de confecciones y alimentos. Revista Pensamiento y Gestión, 18, 1-35.

Kotler, P. y Gary, A. (1996). Mercadotecnia. México: Prentice Hall.

Lamb, C. W. y Mc Daniel, C. (2006). Marketing. México: Thomson.

León, E. (2009). Análisis de estados financieros. Obtenido de http://www.gerencie.com/sistemacontable.html

Downloads

Published

2020-05-11

Issue

Section

Artículos