Integra S.A.
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i23.1421Keywords:
Organization, marketing, human resource managementAbstract
This document outlines how the company Integra S. A. operates and directs its efforts according to an action plan. An approximation is made to the recurring practice of the functional areas of the company with the aim of knowing their functionality and performance, which is dependent not only of an internal process but also from an economic, cultural, political and social context.
References
Aktouf, O. (1992). La metodología de ciencias sociales y el enfoque cualitativo en las organizaciones. Cali: Universidad del Valle.
Alles, M. (2009). Dirección Estratégica de Recursos Humanos. Buenos Aires: Granica.
Anaya, H. O. (2000). Flujo de caja y proyecciones financieras. Bogotá: Universidad Externado.
ASEMTUR. (s.f.) ASEMTUR Asociación de empresas de transporte urbano del área metropolitana centro occidente. Recuperado de ASEMTUR, en http://www.asemtur.com.co/website/index.php?option=com_content&view=article&id=55&Itemid=68
Bermúdez, M. (2007). Desempeño Organizacional. Bloomington: Global Business Press.
Cerrada, R. (2006). Marketing inteligente. Recuperado de http://www.marketinginteligente.com/Estrategia-DeMarketing-En-Internet--Que-Es----Definicion--_i11234.html
Chiavenato, I. (1989). Introducción de la teoría General de la administración. México: Mc Graw Hill.
Chiavenato, I. (1994). Administración de los Recursos Humanos. Bogotá: Mc Graw Hill.
Claude, G. (1974). Historia del pensamiento administrativo. México: Prentice Hall.
Dávila, C. (1985). Técnicas organizacionales y administración: enfoque crítico. Bogotá: Internamericana.
Francois, A. (1976). Manual de organización. Barcelona: Editorial Hispano Europea.
García, O. L. (1999). Administracion financiera. Cali: Prensa moderna impresores.
Gómez, M. L., Balkin, B. D. y Cardy, R. (1997). Gestión de Recursos Humanos. España: Prentice Hall.
González, G. M. y Arango franco, J. C. (2006). La gestión financiera de las empresas turísticas. Madrid: Thomson.
Guiltinan, J. P. y Paul, G. W. (1984). Administración de mercadeo: Estrategias y Programas. México: Mc. Graw Hill.
Jaramillo Naranjo, O. L. (2005). Gestión del talento humano en la micro, pequeña y mediana empresa vinculada al programa Expopyme de la Universidad del Norte en los sectores de confecciones y alimentos. Revista Pensamiento y Gestión, 18, 1-35.
Kotler, P. y Gary, A. (1996). Mercadotecnia. México: Prentice Hall.
Lamb, C. W. y Mc Daniel, C. (2006). Marketing. México: Thomson.
León, E. (2009). Análisis de estados financieros. Obtenido de http://www.gerencie.com/sistemacontable.html