Megabús S.A.: Outsourcing operational process

Authors

  • Juliana Castaño Betancur Estudiante
  • Estefanny Castañeda Ramírez Estudiante
  • Natalia Vélez Restrepo Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i24.1409

Keywords:

Subcontracting, organization, mass transportation, flexibility

Abstract

Outsourcing processes of companies determines the structural changes that have been generated in an organization. To develop this argument Megabus S.A. experience is shown, a company that organizes, plans, manages and controls the integrated mass transit system in the Midwestern Metropolitan Area, either directly or through third parties, such as their relationship with Integra S.Aand Promasivo. 

Author Biographies

  • Juliana Castaño Betancur, Estudiante

    Estudiantes III Semestre deAdministración de Empresas, 2011-1.

  • Estefanny Castañeda Ramírez, Estudiante

    Estudiantes III Semestre deAdministración de Empresas, 2011-1.

  • Natalia Vélez Restrepo, Estudiante

    Estudiantes III Semestre deAdministración de Empresas, 2011-1.

References

Gálvez, J, J. (2011). Entrevista realizada al director de operaciones de MEGABUS S.A, el día 11 de mayo

Andrade, S. (1996). Diccionario de finanzas economía y contabilidad. Lima: Editorial lLucero.

Ardila A. (Diciembre 7 de 2007). TransMilenio por la 7a: un reversazo muy costoso. Periódico El Tiempo. Bogotá, Colombia.

Ayaviri, D. (2000). Contabilidad básica y documentos mercantiles (2ª da Ed.). Argentina: N-DAG.

Bernal, C. (2007). Introducción a la administración de las organizaciones. México: Editorial Pearson Prentice Hall.

Bueno, E. (2006). Organización de empresas. Estructuras, procesos y modelos. (2ª da Ed.). Madrid: Ediciones Pirámide.

Carrillo, G. (1997). Fundamentos de contabilidad para profesionales no contadores. (16ª aba Ed.). Santafé de Bogotá: Corcas editores.

Chaparro, A. (2008). Sistemas integrados de transporte masivo: negocio Vs. movilidad. Ed. 139. Disponible en: http://www.desdeabajo.info/index.php/ediciones/166-edicion-139/3172-sistemas-integrados-de-transportemasivo-negocio-vs-movilidad.html

Cruz Kronfly, F. (1992). Modernidad, sentimientos negativos y conflicto social en Colombia. Revista Cuadernos de Administración Universidad del Valle, 29, 101-112

Davidson, S y Roman. L, W. (1990). Biblioteca McGraw Hill de Contabilidad Tomo I. (3ªEd.). México: McGraw Hill.

Díaz, H. (2001). Contabilidad general. Enfoque práctico con aplicaciones informáticas. Bogotá: Prentice Hall.

Flores, J. J y González L. de Guevara, F. (2007). . Hacia la organización virtual Lima, Perú: Universidad de san Martin de Porres. (USMP). Disponible en: http://www.usmp.edu.pe/publicaciones/boletin/fia/info65/hacia_organizacion.html

Frank, R. H. (1992). Microeconomía y conducta. Traducido de la primera edición en inglés de microeconomics and behavior. Madrid: McGraw Hill.

García, J. y Casanueva, C. (2000). Prácticas de la gestión empresarial. Madrid: McGraw Hill.

Globe Newswire. (2011). Business and Company ASAP. Sykes Enterprises, Incorporated to Present at the Credit Suisse 13th Annual Global Services Conference. Disponible en: http://find.galegroup.com/gps/infomark.do&contentSet=IACDocuments&type=retrieve&tabID=T004&prodId=IPS&docId=A250936838&source=gale&srcprod=BCPM&userGroupName=ucpr&version=1.0

Historia de Megabús S.A. (2011). Nuestra Historia. Disponible en http://www.megabus.gov.co/historia.html

Horngren, C.T, Sundem, G.L y& Selto, F.G. (1994). Contabilidad administrativa (9ª Ed.). México: Prentice Hall Hispanoamérica.

Instituto Americano de Contadores públicos Certificados (AICPA). El concepto de contabilidad. Disponible en: http://www.incp.org.co/document/

Integra S.A. (2011). Historia Integra S.A. Disponible en http://www.integra.com.co/es/ipaginas/ver/G227/86/historia_integra_sa/

Maldonado, H.; Sepúlveda, C., E y & Freire, E, E. (2009). Encuesta de transporte de pasajeros II trimestre de 2009. Bogotá: DANE.

Megabus (2011). ¿Quiénes somos? Disponible en: http://www.megabus.gov.co/?page_id =18

Newswire (2011). Capgemini Launches its New Global Business Process Management Service Line at the Gartner BPM Summit in London. Disponible en: http://find.galegroup.com/gps/infomark.do?&contentSet=IACDocuments&type=retrieve&tabID=T004&prodId=IPS&docId=A2508788 6&source=gale&srcprod=AONE&userGroupName=ucpr&version=1.0

Promasivo (s.f.). Declaración de misión. Disponible enhttp://promasivo.com/sitio/

Rosado, L. A. (2002). Microeconomía y productividad. Manizales: Universidad Nacional de Colombia.

Rothery, B. & Robertson, I. (1996) Outsourcing. México: Limusa.

Sinesterra, G.; Polanco, L.E y Henao, H. (1997). Contabilidad: sistema de información para las organizaciones (3ª Ed.). Santafé de Bogotá: Emma Ariza Herrera.

Sydney, Davidson, S y Roman, L. W. (1990). Biblioteca Mc Graw Hill de Contabilidad Tomo I. (3ª Ed.). México: MacGraw Hill.

Terán, G.J. (2001). Temas de contabilidad básica e intermedia. (4ª Ed.). La Paz, Bolivia: Educación y cultura.

Varían, A. (1994). Microeconomía intermedia un enfoque moderno. ( 3ª 3ra Ed.). Barcelona: Bosch.

Downloads

Published

2020-05-11

Issue

Section

Artículos