Environment, society and design
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i32-33.1197Keywords:
Environmental education, didactics, designAbstract
This project focuses on “La Cristalina” nature reserve as a case study. The majority of the people who frequent it do not worry about the correct disposal of the waste or to follow norms of coexistence. It is necessary to link children to strengthen sustainable development in this sector of the Otún river basin.
References
Bourdieu, P. (1994). Razones prácticas sobre la teoría de la acción. Barcelona: Anagrama.
Jegou, F. y Manzini E. (2012). Servicios colaborativos: diseño e innovación. Disponible en http://www.experimenta.es/noticias/servicios-participativoscolaborativos-diseno-e-innovacion-socialpara-la-sostenibilidad-3711/
Mediano, L. (2004). La gestión del marketing en el turismo rural. Alhambra: Pearson.
Vázquez, A. (2009). Desarrollo local: una estrategia en tiempos de crisis. Universitas fórum, 1, 1 – 11.
Viñolas, J. (2005). Diseño ecológico: hacia un diseño y una producción en armonía con la naturaleza. Barcelona: Blume.
Flechsig, K-H y Schiefelbein E. (2002,). veinte modelos didácticos para América Latina. Agencia interamericana para la cooperación y el desarrollo. Colección Interamer