The collectives of teachers and students of the basic phase in the bachelor in religious education.
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i41.1187Keywords:
Collective work, pedagogical strategy, formation, religious education, Bachelor’s degree, formative researchAbstract
This article describes the Collective work of students and teachers of the first and second semester of the Bachelor of Religious Education, as a pedagogical strategy that dynamizes their curriculum under the missionary guidelines of the Catholic University of Pereira. The characteristics that stand out to this accompaniment are the articulation of the results of admission of the student, the joint work with the Vice-president of Life Project, and with the teachers inside and outside the classroom. This strategy is a formative challenge as teachers and students build new ways of integrating the disciplinary contents and problematize the reality of the Religious Education graduate in formation, through formative research.
References
Betancurt, J., Acevedo, W. y Cadavid, Á.(2010). LER: Un currículo en el que dialogala fe con la cultura. En: Educación Religiosaen Contexto. Colección Maestros 8 (pp.85-115x). Pereira: Universidad Católica Populardel Risaralda.
Marín, B, y Tamayo G. (2006). Comunidadesacadémicas y procesos de evaluación:dinamizadores del currículo. En: Currículointegrado: aportes a la comprensión de laformación humana. Colección Maestros 6(pp. 95-113). Pereira: Universidad CatólicaPopular del Risaralda.
Patiño, S., Niño, R., Castaño, J., Gaviria, A. yGaviria, M. (2011). El colectivo de docentesy estudiantes en la Universidad Católica dePereira. Revista Académica e Institucional,Páginas de la UCPR, 89, 5-18.
Ruiz, L. (2010). Sustentación epistemológicade los colectivos de estudiantes y maestrosen la Universidad Católica Popular delRisaralda desde 2004. Revista Académica eInstitucional, Páginas de la UCPR, 86, 5-20.
UCP (2003a). Proyecto EducativoInstitucional: PEI. Documento institucional.Pereira: Autor.
UCP (2003b). Propuesta Pedagógica: PP.Documento institucional. Pereira: Autor.
UCP (2017). Proyecto Educativo delPrograma: PEP. Comité curricular dela Licenciatura en Educación Religiosa.Pereira: Autor.
UCPR (Universidad Católica Populardel Risaralda) (2007). Operación de loscolectivos en la LER. Pereira: Autor.