Corporate Social Responsibility: The Case of Hypermarkets in the Center-Western Metropolitan Area

Authors

  • Laura Carolina Betancur Cardona
  • María Paulina Giraldo Giraldo
  • Julieth Alexandra Velásquez Bedoya
  • Nelson Londoño Pineda

Keywords:

Corporate Social Responsibility, Interest Groups (Stakeholders), Business Ethics, Philanthropy

Abstract

This document assesses the concept of corporate social responsibility from the pointof view of different theories and conceptualizations, such as philanthropy andbusiness ethics. The article identifies the understanding that companies have of theconcept and makes a comparison between the theory and the practice carried out inthis regard by hypermarkets located in the Center-Western Metropolitan area.

Author Biographies

  • Laura Carolina Betancur Cardona

    Estudiantes del programa de Administración de Empresas de la UCP, con trabajo de grado en la línea de énfasis en Desarrollo Empresarial y Gestión del Talento Humano

  • María Paulina Giraldo Giraldo

    Estudiantes del programa de Administración de Empresas de la UCP, con trabajo de grado en la línea de énfasis en Desarrollo Empresarial y Gestión del Talento Humano.

  • Julieth Alexandra Velásquez Bedoya

    Estudiantes del programa de Administración de Empresas de la UCP, con trabajo de grado en la línea de énfasis en Desarrollo Empresarial y Gestión del Talento Humano.

  • Nelson Londoño Pineda

    Docente de tiempo completo de la Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas de la UCP, director de trabajo de grado.

References

Barrera Vallejo, A. M. (1999). La Responsabilidad Social de la Gerencia. Bogotá: Proceditor Ltda.

Gallego Franco, M. (2006).La Responsabilidad social de las organizaciones:¿factor de ventaja competitiva?, las acciones sociales de las organizaciones en relación con el tejido social. Ad-Minister , 8, 106-123.

Kliksberg, B. y Tomassini, L. (2000).Capital social y Cultura: claves estrategicas para el desarrollo. Buenos Aires: Grafinor S.A.

Robbins, S. y Coulter, M.(2000). Administración. México: Prentice Hall.

Sen, A. (2003).Etica de la empresa y desarrollo económico. Madrid: Construir Confianza.

Valenzuela, F. (2005). Perspectivas de la Responsabilidad Social Empresarial. Manizales: Jes.

Downloads

Published

2019-08-17

Issue

Section

Artículos