Organizational diagnosis of the company dotación integral s.a.s of pereira city
DOI:
https://doi.org/10.31908/grafias.v0i34.1253Keywords:
Organizational diagnosis, marketing, budgeting, human resource managementAbstract
This article is the product of an oriented description of the current state of a company in the city of Pereira called Dotación Integral S.A.S, an organization dedicated to the production and marketing of footwear, apparel, industrial safety and national research. Throughout this document, concepts of organizational diagnosis, marketing and finance are addressed, with the characteristic the relationship tha is between them. To carry out the development of the document, some environment variables shoe industry were discussed, since this is guided to the knowledge of the industry and their characteristics. To carry out this work, they carried out a series of steps that allow obtaining information and achieving the main goal of the research, describing the current state of the company Integral Endowment S.A.S city of Pereira.
References
Achilles, F. (2004). Desarrollo Organizacional enfoque Integral. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=YlebEiBxswC&printsec=frontcover&dq=desarrollo+organizacional&hl=es&sa=X&sqi=2&redir_esc=y#v=onepage&q=desarrollo%20organizacional&f=false
Casado, A.B., Cellers, R. (2006). Dirección de Marketing y Teoría Práctica. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=bZVDiA_GDIEC&pg=PA185&dq=producto+marketing&hl=es&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=producto%20marketing&f=false
Céspedes, A. (2008). Principios de Mercadeo. ECO ediciones.
Chiavenato, I. (2012). Gestión del talento humano. Recuperado de https://valerojulio. files.wordpress.com/2012/09/ Diagnostico organizacional de la empresa Dotación Integral S.A.S de la ciudad de Pereira María Camila Hoyos Botero, Juliana Leyva Guerra, Daniela Soto Ocampo, John Jairo Herrera Taborda ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS 166 Grafías Disciplinares de la UCP, Pereira (Colombia) N° 34, Julio-Septiembre de 2016 libro-gestion-del-talento-humano-chiavenato.pdf
David, F., R. (2003). Conceptos de Administración Estratégica. Recuperado de http://app.ute.edu.ec/content/3936-367-1-1-4-1/CON-ESTRATEGICA-%20FRED%20DAVID.pdf
Jaramillo, O.L. (2005). Gestión del talento humano en la micro, pequeña y mediana empresa vinculada al programa Expopyme de la Universidad del Norte en los sectores de confecciones y alimentos. Recuperado de http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/viewFile/3597/2317
Kotler, P., Armstrong, G. (2007). Dirección de Marketing. Pearson educación.
Kotler, P. (1972). Investigacion en Administracion en America Latina: Evolucion y Resualtados. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=N1l2My4B7h8C&pg=PA625&dq=philip+kotler+definicion+de+mercadeo&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwjuh86X76DMAhXIHB4KHVa9DxIQ6AEIMzAA#v=onepage&q=philip%20kotler%20definicion%20de%20mercadeo&f=false
Kotler, P., Armstrong, G. (2001). Marketing octava edición. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=J0zqsnlGXqEC&printsec=-frontcover&dq=kotler+philip+mercadeo&hl=es&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Kotler, P., Armstrong, G. (s.f). Fundamentos de Marketing. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=sLJXV_z8XC4C&pg=PA63&dq=plaza+marketing&hl=es&sa=X&-ved=0ahUKEwiq85vK8qLMAhUG1h4KHcHhAc4Q6AEIKTAA#v=onepage&q&f=false
Pere, N. (2000). Elaboración y Control de Presupuestos. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=icop_c5GP_sC&printsec=-frontcover&dq=presupuesto&hl=es&-sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=presupuesto&f=false
Robbins, S.P. (1994). Comportamiento Organizacional. México.
Robbins, S.P. (1998). Fundamentos del Comportamiento Organizacional. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=Q8p51ceQyXoC&printsec=frontcover&hl=es&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=-false,
Robbins, S.P., DeCenzo, D.A. (2002). Fundamentos de administración. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=yly3Ak0GLyk-C&pg=PA258&dq=actitudes+trabajo&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwjr2abk6qDMAhVFKB4KHXbvCzcQ6AEIJjAC#v=onepage&q&f=false
Silvero, S. (2008). Marketing viral. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=Iu0DSV8TUIYC&pg=PA16&dq=las+4+p+del+marketing&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwiljtfz-0qLMAhXCmR4KHRykAhsQ6AEIPzAE#v=onepage&q=las%204%20p%20del%20marketing&f=false