Organizational diagnosis of the company dotación integral s.a.s of pereira city

Authors

  • María Camila Hoyos Botero Estudiante
  • Juliana Leyva Guerra Estudiante
  • Daniela Soto Ocampo Estudiante
  • John Jairo Herrera Taborda Estudiante

DOI:

https://doi.org/10.31908/grafias.v0i34.1253

Keywords:

Organizational diagnosis, marketing, budgeting, human resource management

Abstract

This article is the product of an oriented description of the current state of a company in the city of Pereira called Dotación Integral S.A.S, an organization dedicated to the production and marketing of footwear, apparel, industrial safety and national research. Throughout this document, concepts of organizational diagnosis, marketing and finance are addressed, with the characteristic the relationship tha is between them. To carry out the development of the document, some environment variables shoe industry were discussed, since this is guided to the knowledge of the industry and their characteristics. To carry out this work, they carried out a series of steps that allow obtaining information and achieving the main goal of the research, describing the current state of the company Integral Endowment S.A.S city of Pereira.

Author Biographies

  • María Camila Hoyos Botero, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

  • Juliana Leyva Guerra, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

  • Daniela Soto Ocampo, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

  • John Jairo Herrera Taborda, Estudiante

    Estudiantes de quinto semestre del programa de Administración de Empresas I-2016.

References

Achilles, F. (2004). Desarrollo Organizacional enfoque Integral. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=YlebEiBxswC&printsec=frontcover&dq=desarrollo+organizacional&hl=es&sa=X&sqi=2&redir_esc=y#v=onepage&q=desarrollo%20organizacional&f=false

Casado, A.B., Cellers, R. (2006). Dirección de Marketing y Teoría Práctica. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=bZVDiA_GDIEC&pg=PA185&dq=producto+marketing&hl=es&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=producto%20marketing&f=false

Céspedes, A. (2008). Principios de Mercadeo. ECO ediciones.

Chiavenato, I. (2012). Gestión del talento humano. Recuperado de https://valerojulio. files.wordpress.com/2012/09/ Diagnostico organizacional de la empresa Dotación Integral S.A.S de la ciudad de Pereira María Camila Hoyos Botero, Juliana Leyva Guerra, Daniela Soto Ocampo, John Jairo Herrera Taborda ADMINISTRACIÓN DE EMPRESAS 166 Grafías Disciplinares de la UCP, Pereira (Colombia) N° 34, Julio-Septiembre de 2016 libro-gestion-del-talento-humano-chiavenato.pdf

David, F., R. (2003). Conceptos de Administración Estratégica. Recuperado de http://app.ute.edu.ec/content/3936-367-1-1-4-1/CON-ESTRATEGICA-%20FRED%20DAVID.pdf

Jaramillo, O.L. (2005). Gestión del talento humano en la micro, pequeña y mediana empresa vinculada al programa Expopyme de la Universidad del Norte en los sectores de confecciones y alimentos. Recuperado de http://rcientificas.uninorte.edu.co/index.php/pensamiento/article/viewFile/3597/2317

Kotler, P., Armstrong, G. (2007). Dirección de Marketing. Pearson educación.

Kotler, P. (1972). Investigacion en Administracion en America Latina: Evolucion y Resualtados. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=N1l2My4B7h8C&pg=PA625&dq=philip+kotler+definicion+de+mercadeo&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwjuh86X76DMAhXIHB4KHVa9DxIQ6AEIMzAA#v=onepage&q=philip%20kotler%20definicion%20de%20mercadeo&f=false

Kotler, P., Armstrong, G. (2001). Marketing octava edición. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=J0zqsnlGXqEC&printsec=-frontcover&dq=kotler+philip+mercadeo&hl=es&sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false

Kotler, P., Armstrong, G. (s.f). Fundamentos de Marketing. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=sLJXV_z8XC4C&pg=PA63&dq=plaza+marketing&hl=es&sa=X&-ved=0ahUKEwiq85vK8qLMAhUG1h4KHcHhAc4Q6AEIKTAA#v=onepage&q&f=false

Pere, N. (2000). Elaboración y Control de Presupuestos. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=icop_c5GP_sC&printsec=-frontcover&dq=presupuesto&hl=es&-sa=X&redir_esc=y#v=onepage&q=presupuesto&f=false

Robbins, S.P. (1994). Comportamiento Organizacional. México.

Robbins, S.P. (1998). Fundamentos del Comportamiento Organizacional. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=Q8p51ceQyXoC&printsec=frontcover&hl=es&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=-false,

Robbins, S.P., DeCenzo, D.A. (2002). Fundamentos de administración. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=yly3Ak0GLyk-C&pg=PA258&dq=actitudes+trabajo&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwjr2abk6qDMAhVFKB4KHXbvCzcQ6AEIJjAC#v=onepage&q&f=false

Silvero, S. (2008). Marketing viral. Recuperado de https://books.google.com.co/books?id=Iu0DSV8TUIYC&pg=PA16&dq=las+4+p+del+marketing&hl=es&sa=X&ved=0ahUKEwiljtfz-0qLMAhXCmR4KHRykAhsQ6AEIPzAE#v=onepage&q=las%204%20p%20del%20marketing&f=false

Downloads

Published

2020-05-05

Issue

Section

Artículos